fredag, februari 27

T.G.I.F

Om man är ledig en hel vecka så är ändå helgen de bästa dagarna. Lite konstigt...

Som sagt så åkte Jennie, Chrr, Linus och jag långfärdsskridskor i onsdags. Vi hyrde från friluftsfrämjandet eftersom det kändes lite onödigt att köpa när man inte visste om det skulle vara kul eller inte. Nu var det inte heller så jättekul men det berodde på att vi hade tattarskrillor. Istället för sk skatepjäxor så hade vi vanliga skor i vilket gjorde hela ekipaget väldigt instabilt vilket i sin tur betydde att man inte kunde åka så fort man ville. De andra som susade förbi på isen hade rejäla skridskor medan man själv höll på att dö av utmattning i armarna av stavarna som man försökte stava sig fram med. Trillade endast en gång men det räknas inte för det var isens fel, inte mitt ;) Så till nästa gång (för jag vill ge det i en till chans) ska vi fixa en ordentlig utrustning.

Idag har jag tänkt att storstäda hela lägenheten. Knäskrubba golven, smörja in allt trä, dammtorka osv. Fönsterputsning blir det däremot inte för det är det tråkigaste av det tråkigaste. Klorin kommer även att användas för att få det kliniskt rent. Brukar få sådana här städryck några gånger per år och då städas det in i minsta detalj, men så börjar man tänka att det aldrig går att få det 100% rent överallt och då blir jag äcklad. Är jag normal? När städningen sedan så småningom är klar ska jag och Amelie laga middag och dricka lite vin medan vi surrar på om allt och inget - en klassisk tjejmiddag helt enkelt. Tidigt i morse drog nämligen Gull-Linus iväg med grabbarna på en skotertripp till Kronogård så då passar jag på att tvinga Amelie att leka med mig :)

Nu - Sätta på någon fräck musik och påbörja dagens projekt.

1 kommentar:

parvina sa...

Your article is very helpful.You might be interested in :spotify premium apk gratis